Kontakt z piłkarzami z Perugii nawiązaliśmy dzięki  Departamentowi Współpracy Miedzynarodowej Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie, który wspomógł nas finansowo i organizacyjnie za co w imieniu młodych piłkarzy ich rodziców oraz  trenerów serdecznie dziękujemy.

Do słonecznej Perugii udaliśmy się we wtorek 21 kwietnia.  Pierwszy etap podróży do Bolonii odbyliśmy samolotem, a następnie pociągiem do Perugi , gdzie zamieszkaliśmy w hotelu usytuowanym przy XIII wiecznym klasztorze franciszkanów.  Średniowieczne warunki sprawiły, że wszyscy czuliśmy się jak prawdziwi rycerze. Podczas pobytu we Włoszech mieliśmy okazję zwiedzić i podziwiać  piękną Bolonię założoną przez Rzymian 139 p.n.e oraz oczywiście urokliwą  Perugię położoną na wzniesieniach pomiędzy jeziorem Trazymeńskim , a Tybrem. Gościnność Włochów głównie za sprawą Francesco opiekuna naszej drużyny i przyjaciela NAKI nie miała granic, mogliśmy poznać bliżej włoskie zwyczaje , a przede wszystkim fantastyczną kuchnię.

Oczywiście do Perugi wybraliśmy się głównie z powodów sportowych. Codziennie uczestniczyliśmy w turnieju piłkarskim. W najważniejszym z nich zmierzyliśmy się z profesjonalną drużyną AC Perugia, której zespół seniorski aktualnie walczy o wejście do włoskiej serie A. Warto wspomnieć, że młodzieżowy zespół AC Perugia miesiąc temu wygrał turniej w Hiszpanii pokonując w meczu finłaowym FC Barcelonę 3-1.W zaciętym meczu ulegliśmy 0-1, jednak na rywalach zrobiliśmy duże wrażenie co zaowocowało spotkaniem z  Dyrketorem Generalnym AC Perugia Mauro Lucarinim najważniejszą osoba w profesjonalnej AC Perugia , który zaproponował naszemu klubowi współpracę sportowo – szkoleniową. Nasi chłopcy wzbudzili podziw swoim zaangażowaniem, dyscypliną, a także dużymi umiejętnościami piłkarskimi. Oczywiście możliwość współpracy z Włochami pojawiła się już rok temu podczas pobytu Reprezentacji  Regionu Umbria na Międzynarodowym NAKI –CUP 2014. Dla naszego klubu jest to duża nobilitacja  i wyróżnienie. Pierwszym krokiem naszej współpracy ma być uczestnictwo AC Perugia w NAKI CUP 2016 oraz uczestnictwo drużyny NAKI w profesjonalnym turnieju  organizowanym przez AC Perugia w którym corocznie biorą udział młodzieżowe ekipy z serie A. Osobą odpowiedzialną ze strony włoskiego klubu  do kontaktów z nami został oddelegowany Paolo Damiani Szef Szkolenia Młodzieżowego  AC Perugia.  Podczas pobytu mieliśmy również okazję zobaczyć stadion, siedzibę i ośrodek treningowy AC Perugia. Miejmy nadzieję, że nasza współpraca będzie rozwijać  się dynamicznie z korzyścią dla obydwu  stron. W przyjęcie naszej drużyny zaangażowana była również Włoska Federacja Piłki Nożnej. Niżej przedstawiamy szczegółowy plan naszego pobytu we Włoszech oraz wyniki poszczególnych gier turniejowych. Zobacz zdjęcia kliknij tu.

21.04 – Zwiedzanie Bolonii

22.04– Wizyta w największej w Europie fabryce czekolady, I Turniej:

Madonna Alta – NAKI 0-1 (Marek Szybanow)

Madonna Alta – C.R Umbria  0-0

Naki – C.R Umbria  2-0 (Marek Szybanow, Piotr Wiśniewski)

Ostateczna kolejność: NAKI,Madonna Alta, C.R. Umbria

23.04– Zwiedzanie Perugii. Turniej II:

Naki – Vis Nuova Alba 1-1 (Chojnowski) k. 2-3

Giovanissimi – Vis Nuova Alba   1-0

Naki – Giovanissimi   0-1

Ostateczna kolejność: Vis Nuova Alba, Giovanissimi, Naki

24.04 – Wizyta w siedzibie AC Perugia oraz zwiedzanie stadionu i ośrodka treningowego. Turniej III:

AC Perugia – NAKI 1-0

AC Perugia – AC Calcio Gubbia 6-0

AC Calcio Gubbia – NAKI 0-5 (Maciej Jaworski 2,Chojnowski 2, Okoniewski 1)